Buskkörsbäret Berit: en spridningsvillig dam

image

Berit är planterad i en odlingsbassäng framför huset, och det är nog tur för hon är generös med sina rotskott. Nu har jag grävt upp och räddat ett tiotal. En körsbärshäck vore förstås trevligt men jag skulle nog få grannarnas vrede på mig när Berit började vandra över till dem. Bäst att behålla henne i bassängen. Körsbären är goda, sura och mycket användbara. Om någon vill ha Berit-skott är det bara att hojta till! ☺

En reaktion till “Buskkörsbäret Berit: en spridningsvillig dam

  1. Hojt! Om erbjudandet kvarstår så tar jag gärna ett helt knippe Berit! Passar utmärkt att hon är spridningsbenägen då jag vill skapa en barriär, gärna en ätbar sådan. Inväntar respons per mail, så lan du få min adress den vägen.

    Gilla

Kommentera

