Världens enklaste växthus

image

Men vad kan det här vara för tält som flyttat in på terrassen? Det är ett utskolnings-hus som jag byggt av två lastpallar och fyra rutor armeringsnät. Med extratjock fiberduk runt om så tror jag att mina sådder och pelargoner kommer att leva i högönsklig välmåga under nätterna. Och blir det jättekallt så har jag några filtar på lut.

image

Här ser man hur det ser ut uppifrån när jag tar bort duken för att vattna. Praktiskt med armeringsnät så jag lätt  kommer åt alla krukor även på undre våningen.

Kommentera

