Sticklingbuffé

image

Sticklingar av buskar från min vanligaste promenadväg, det är väl ett kreativt sätt att utöka sortimentet i trädgården. Bara från allmänna planteringar, förstås, jag är inte så fräck så jag går in på folks tomter och tar sticklingar även om jag ibland blir frestad. Jag tog dem förra sommaren och nu börjar de bli redo att flytta ut från drivbänken. Det är weigela, smällspirea i två olika färger, en tok med aprikosa blommor, idegran, häckberberis, klematis, forsythia, kaprifol och måbär och säkert något mer.  Eftersom alla växterna uppenbarligen trivs i grannskapet så bör de funka även här. Om sisådär tio år kanske jag har ett härligt blommande blandbuskage!

En reaktion till “Sticklingbuffé

Kommentera

