Reagardinerna på plats

70% rabatt på Hemtex, då kunde jag inte motstå dessa blommiga skönheter till Nikes rum. Eftersom vi har två fönster i alla sovrum brukar det annars kunna bli kostsamt att köpa nya gardiner.

Jag passade på att sy en liten matchande prydnadskudde av bitarna som blev över från fållningen. Jag är så gammaldags så jag klipper och fållar gardinerna själv istället för att använda sånt därnt stryka-på-fållband. Just de här gardinerna var gjorda av 100% polyester och trådade upp sig rätt bra, så just i det här fallet hade kanske fållband varit en bra idé. 

Nåväl, två avklippta remsor syddes ihop, kuddstoppning stoppades i och sedan knöt jag helt enkelt ihop ändarna. 

Kommentera

