Jag syr en pälskrage

Denna snygga krage köpte jag på MQ härom veckan för 349 kronor. Den är jättemysig, men hallå! 349 kronor för två tygstycken hopsydda räta mot räta.

Enter: Luddigt tyg och fodertyg.

Jag tog helt enkelt och ritade av den köpta kragen och klippte ut i beige fuskpäls.Tyget kostade 97 kronor totalt, träknappen hade jag hemma.

Det var lite pilligt att få sömmarna snygga. Pälsen lade sig i stygnen och jag fick pilla ut tuss för tuss. Lämplig sysselsättning i TV-soffan. Men visst blev den ganska fin i slutändan? 

Kommentera

