Mer ordning och reda! 

Så här i januari drabbas jag alltid av ett stort behov av förnyelse. Jag tänkte hoppa på förvaringsdrottningens utmaning ”Ett projekt i veckan”. Första veckans utmaning är att ställa samman en lista över det egna hemmets surdegar. Det var inga problem att hitta sådana, vill jag lova. 

Kaoslådan i köket
  • ​Besticklådan
  • Kaoslådan  i köket
  • Kokboksskåpet
  • TV-hyllan
  • Skafferirensning
  • Bokhyllan i Teos rum
  • Nagellackslådan
  • Byråerna i sovrummet
  • Tygförvaring
  • Spjälsängsavveckling
  • Medicinrensning och -förvaring
  • Bokhyllan i vardagsrummet
  • Klädlådorna i hallen
  • Avställningsyta för transport upp/ner för trappan
  • Bokhyllor i Hugos rum
  • Förvaring av vaser och pynt
  • Fördelning i badrumsskåp nere/uppe
  • Garderoben i hallen, rensning och städning
  • Mobil- och nyckelhyllan, rensning
  • Vantar och mössor
  • Cykelhjälmar
  • Nikes pysselgrejer
  • Hårprylar 
  • Olästa tidningar och tidskrifter
  • Förvaring av väskor och sportbagar 

Min lista innehåller inte källarvåningens utmaningar, det skulle bli helt ohanterligt. Inte heller trädgårdens små surdegar.

Jag tänker mig att listan ska vara levande, det kommer alldeles garanterat att dyka upp fler saker vartefter. Nu ser jag fram emot nästa veckas utmaning! 

Kommentera

