Lägesrapport från vinterförvaringen

Vinterbokashi och vinterpelargoner. I januari får man glädja sig åt det lilla. 

Som till exempel det kraftfulla vita möglet som prydde den senaste bokashihinken. Det är den fjärde satsen jag tömmer i hundraliterstunnan. Efter varje tömning blir det en hink skräpjord. Tänk vad mycket roligt vi ska ha i vår, jag och mina fulla tunnor.

Pelargonerna verkar också må fint. De har sexton timmars belysning varje dag och temperaturen i garaget är mellan 8 och 10 grader beroende på utetemperatur. Till sommaren kanske jag törs skaffa ett citrusträd nu när jag har provat ut en så bra vinterförvaring. 

Kommentera

