Veckans utmaning: Första hjälpen-lådan

”Mamma, har vi någon första hjälpen-låda?” Nej, det fick jag ju bekänna att vi inte hade. Vi hade däremot en sju åtta smålådor med badrumspryttlar stående i badrummen samt en full flyttkartong i källaren. Jag valde alltså att denna vecka ta mig an en alternativ utmaning. 

Klart man ska ha en första hjälpen-låda. Särskilt när man har en mandolin i köket och ett nyårslöfte att äta mer grönt. 

Vi rensade tillsammans i en timme och kom fram till följande nya fördelning:

  • Första hjälpen och sårvård
  • Feber och smärta
  • Förkylning och hosta
  • Övriga mediciner 
  • Hårtork, locktång och papiljotter

Nike fick en egen badrumslåda för alla produkter från Body Shops adventskalender. 

Det mesta som var i flyttkartongen slängde vi. Det fanns produkter som ingen använt på över femton år. Tänk typ ”tub med body glitter creme som jag köpte när jag fortfarande bodde i korridor” och ”doftolja som en gång doftat blodapelsin men nu luktar bränt gummi”. Kort sagt en välbehövlig rensning. Och nu har vi en första hjälpen-låda!

Första hjälpen-lådan
Kommentera

