Guldvattensäsongen är här igen

Guldvatten (okej då, kissvatten) är en av hemligheterna bakom frodiga rabatter. Kostar inget, finns i överflöd och innehåller en perfekt sammansättning av näringsämnen för växterna. 

Guldvatten byggde denna frodiga rabatt

Det här kan vara på nivån ”mer än jag behövde veta” för somliga, men jag bjuder på det ändå:

Kisset samlas i en liten kanna. Jag har efter flera års övning blivit en expert på att stå upp och kissa i ett kärl. Efter förrättat ärende öppnar jag badrumsfönstret. Där utanför, på en liten bänk, står en 7,5 liters vattenkanna. Snyggt och utan spill häller jag över kisset i vattenkannan.

En vanlig dag kan det bli två tömningar av kannan. Det går till som följer:

När kannan är fylld till en tiondel fyller jag på med vatten. Sedan vattnar jag någonstans. Ena gången ligusterhäcken, nästa gång prydnadsgräset och så vidare. Efter vattningen ställer jag tillbaka den tomma vattenkannan utanför fönstret. Svårare än så är det inte. 

Förra året blev jag lite besatt. Jag började tänka på guldvatten så till den milda grad att jag började hålla mig när arbetsdagen gick mot sitt slut. Allt för att inte skänka bort en dyrbar kissning till jobbtoaletten… Nu får vi se hur besatt jag blir i år, när vi dessutom ska potträna en liten tvååring.

En reaktion till “Guldvattensäsongen är här igen

Kommentera

