Månadens bild: Maj

På studieresa i det gröna Paris, måste månadens bild förstås bli några bilder härifrån. 

Jardin alpin, som är en del av Jardin des plantes (botaniska trädgården), var en angenäm bekantskap. Så stilla och skönt mitt i storstadsbruset. 

Jag besökte parken tidigt på förmiddagen, när det var få besökare, svalt och väldigt frodigt. 

Mitt jobb som strateg åt tekniska nämnden bjuder på en hel del utmaningar. Arga invånare, svåra målkonflikter. Den här studieresan har bjudit på upplevelser och en massa blomsterdoft istället. 

Totalt under resan har vi besökt tolv parisiska parker på två och en halv dag. Mer än 40 000 steg har det blivit. 

I utkanten av den botaniska trädgården fanns en spiralformad idegranslabyrint. Här och var i labyrinten fanns smitvägar i barnstorlek. Jag blev riktigt sugen på att prova, men hade tyvärr vita byxor så det gick inte…

3 reaktioner till “Månadens bild: Maj

  1. Vallmorabatten! WOW! Varför har jag redan sått mina frön, det där hade jag kunnat kopiera (bortsett från det lilla nätta slottet i bakgrunden, då …)

    Gilla

Kommentera

