Kort deluxe

Hos Kristinas hittade jag ett minialbum som gav inspiration till ett påkostat födelsedagskort. Eller förresten, det är mer ett fall av CASE (copy and steal everything).

Det är stor skillnad på kvaliteten på olika cardstock. Jag köpte ett storpack på Panduro med 75 olika färger, men dessa duger inte till att vika. Direkt när man viker så frasar papperet sönder i vecket. Det är liksom mer poröst än segt, om man nu kan säga så om papper. 

De cardstock som jag köpt styckevis har mycket bättre kvalitet. Därför valde jag ett sådant som bas för det här projektet. Alla dekorpapper kommer från en 6×6-pad av Basic Grays serie Archaic som jag köpte för säkert sex, sju år sedan och som har räckt tills nu. Vilken investering!

Kommentera

