Sänglampans nya liv

Lampan blev som ny på en timme. Det var väldigt enkelt bara jag hade bestämt mig. Bordslampan från IKEA hade en skärm av vitt papper. Det var länge sedan. Papperet blev sprött och sprack av ålder. Jag klädde om skärmen med nytt papper som blev gammalt och sprack av ålder det med. Nu var det dags för lampans tredje liv.

På Panduro var det tygrea. Det här tyget med stjärnor passar väl fint till en lampa? Jag sydde en tygtub som jag sedan sydde fast i metallringarna uppe och nere. Klart!

Kommentera

